Η παράνομη στάθμευση των οχημάτων σε ειδικές θέσεις για ΑμεΑ, σε ράμπες για ΑμεΑ, σε οδηγούς τυφλών, κτλ., εκτός από παράβαση του ΚΟΚ και συμπεριφορά διάκρισης εις βάρος των ΑμεΑ, είναι ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα που μαστίζει την κοινωνία μας καθώς οφείλεται στην έλλειψη αστυνόμευσης και στην έλλειψη παιδείας των πολιτών.
Παράλληλα, υποβαθμίζει το πολιτιστικό επίπεδο της κοινωνίας μας.
Έχει παρατηρηθεί στο διαδίκτυο, ειδικά στο facebook, το ότι προβάλλονται τακτικά οι πινακίδες των αυτοκινήτων των παραβατών, άλλοτε με απόκρυψη κι άλλοτε χωρίς απόκρυψη.
Πρόσφατα δε, δημοσιεύτηκε μαζί με την πινακίδα και το πρόσωπο ενός οδηγού που στάθμευσε παράνομα, με αποτέλεσμα εκείνος να κινήσει αγωγή για να αξιώσει χρηματική αποζημίωση μεγάλου ύψους από το άτομο που δημοσίευσε τα προσωπικά του δεδομένα.
Σύμφωνα με τους ορισμούς, στο άρθρο 4, του ΚΑΝΟΝΙΣΜOΥ (ΕΕ) 2016/679 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟY ΚΟΙΝΟΒΟΥΛIΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛIΟΥ (GDPR):
Επειδή μέχρι να εκδοθεί εθνική νομοθεσία για τον ευρωπαϊκό κανονισμό είμαστε αναγκασμένοι να ερμηνεύουμε από μόνοι μας, κατά υποκειμενικό τρόπο, αντλήσαμε πληροφορίες από τις ιστοσελίδες https://gdpr.eu/eu-gdpr-personal-data/ και https://gdpr-info.eu/issues/personal-data/ οι οποίες ανήκουν σε ΜΚΟ που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε ελεύθερη μετάφραση μας εξηγούν ότι οι πινακίδες των οχημάτων που ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα είναι προσωπικά δεδομένα.
Επιπλέον, έχει πέσει στην αντίληψή μας, από δημοσίευση νομικού, μια παλαιότερη απάντηση από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων, με την οποία ξεκαθαρίζεται ότι οι πινακίδες αυτοκινήτων αποτελούν προσωπικό δεδομένο κι ότι είναι παράνομη η ανάρτησή τους όταν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 5 του ν.2472/1997.
Η συμβουλή μας λοιπόν είναι η εξής:
ΜΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΕΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΩΝ χωρίς να τις έχετε αποκρύψει!
Καλύτερα να καλείτε την Αστυνομία ή τη Δημοτική Αστυνομία για να επιβάλει τις κυρώσεις που προβλέπονται από τον ΚΟΚ και τον ν.4530/2018, άρθρο 29, παρ.β:
Οι οδηγοί οχημάτων που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από το βεβαιούντα την παράβαση, για εξήντα (60) ημέρες.
Ανδρέας Μπαρδάκης,
Ακτιβιστής, δημιουργός της διαδικτυακής κοινότητας ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/
https://logistis-amea.blogspot.com/
Παράλληλα, υποβαθμίζει το πολιτιστικό επίπεδο της κοινωνίας μας.
Επί τόπου αφαίρεση της πινακίδας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. |
Έχει παρατηρηθεί στο διαδίκτυο, ειδικά στο facebook, το ότι προβάλλονται τακτικά οι πινακίδες των αυτοκινήτων των παραβατών, άλλοτε με απόκρυψη κι άλλοτε χωρίς απόκρυψη.
Πρόσφατα δε, δημοσιεύτηκε μαζί με την πινακίδα και το πρόσωπο ενός οδηγού που στάθμευσε παράνομα, με αποτέλεσμα εκείνος να κινήσει αγωγή για να αξιώσει χρηματική αποζημίωση μεγάλου ύψους από το άτομο που δημοσίευσε τα προσωπικά του δεδομένα.
Επειδή πολλά άτομα μας ρωτούν αν οι πινακίδες των αυτοκινήτων θεωρούνται προσωπικά δεδομένα, η απάντησή μας, χωρίς να διεκδικούμε το αλάθητο, είναι θετική.
Οι πινακίδες των αυτοκινήτων που ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα, εφόσον μέσω έρευνας (την κάνει η αστυνομία) μπορούν να οδηγήσουν σε ταυτοποίηση του ιδιοκτήτη του οχήματος, αποτελούν προσωπικά δεδομένα.
Σύμφωνα με τους ορισμούς, στο άρθρο 4, του ΚΑΝΟΝΙΣΜOΥ (ΕΕ) 2016/679 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟY ΚΟΙΝΟΒΟΥΛIΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛIΟΥ (GDPR):
Για τους σκοπούς του
παρόντος κανονισμού νοούνται ως:
1) «δεδομένα
προσωπικού χαρακτήρα»: κάθε πληροφορία που αφορά ταυτοποιημένο ή
ταυτοποιήσιμο φυσικό πρόσωπο («υποκείμενο των δεδομένων»)· το ταυτοποιήσιμο
φυσικό πρόσωπο είναι εκείνο του οποίου η ταυτότητα μπορεί να εξακριβωθεί, άμεσα
ή έμμεσα, ιδίως μέσω αναφοράς σε αναγνωριστικό στοιχείο ταυτότητας, όπως όνομα,
σε αριθμό ταυτότητας, σε δεδομένα θέσης, σε επιγραμμικό αναγνωριστικό
ταυτότητας ή σε έναν ή περισσότερους παράγοντες που προσιδιάζουν στη σωματική,
φυσιολογική, γενετική, ψυχολογική, οικονομική, πολιτιστική ή κοινωνική
ταυτότητα του εν λόγω φυσικού προσώπου... Επειδή μέχρι να εκδοθεί εθνική νομοθεσία για τον ευρωπαϊκό κανονισμό είμαστε αναγκασμένοι να ερμηνεύουμε από μόνοι μας, κατά υποκειμενικό τρόπο, αντλήσαμε πληροφορίες από τις ιστοσελίδες https://gdpr.eu/eu-gdpr-personal-data/ και https://gdpr-info.eu/issues/personal-data/ οι οποίες ανήκουν σε ΜΚΟ που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε ελεύθερη μετάφραση μας εξηγούν ότι οι πινακίδες των οχημάτων που ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα είναι προσωπικά δεδομένα.
Επιπλέον, έχει πέσει στην αντίληψή μας, από δημοσίευση νομικού, μια παλαιότερη απάντηση από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων, με την οποία ξεκαθαρίζεται ότι οι πινακίδες αυτοκινήτων αποτελούν προσωπικό δεδομένο κι ότι είναι παράνομη η ανάρτησή τους όταν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 5 του ν.2472/1997.
Η συμβουλή μας λοιπόν είναι η εξής:
ΜΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΕΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΩΝ χωρίς να τις έχετε αποκρύψει!
Καλύτερα να καλείτε την Αστυνομία ή τη Δημοτική Αστυνομία για να επιβάλει τις κυρώσεις που προβλέπονται από τον ΚΟΚ και τον ν.4530/2018, άρθρο 29, παρ.β:
Οι οδηγοί οχημάτων που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από το βεβαιούντα την παράβαση, για εξήντα (60) ημέρες.
Οι χώροι στάθμευσης στα καταστήματα τις ώρες λειτουργίας τους θεωρούνται δημόσιοι χώροι κι εφαρμόζονται κανονικά οι διατάξεις του Κ.Ο.Κ. |
Ακτιβιστής, δημιουργός της διαδικτυακής κοινότητας ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/
https://logistis-amea.blogspot.com/
Μετά κάνεις κι εσύ μια αγωγή για ψυχική οδύνη που δεν βρήκες να παρκάρεις και αναγκάστηκες να ταλαιπωρηθείς και ζητάς 500.000€
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστά !!
ΔιαγραφήΕπιτρέψτε μου αλλά έχω διαφορετική άποψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ν.2472/1997 καθορίζει ορθώς τις πινακίδες κυκλοφορίας ως προσωπικά δεδομένα. Δεν μπορείς να φωτογραφίζεις για παράδειγμα τα αυτοκίνητα καποιων που συμμετέχουν σε μια συγκέντρωση.
Στο άρθρο 5 αναφέρει τις περιπτώσεις που επιτρέπει την δημοσίευση. Και εκεί στην τελευταία παράγραφο γράφει ξεκάθαρα:
ε) Όταν η επεξεργασία (σ.σ. δημοσίευση) είναι απολύτως αναγκαία για την ικανοποίηση του έννομου συμφέροντος που επιδιώκει ο υπεύθυνος επεξεργασίας ή ο τρίτος ή οι τρίτοι στους οποίους ανακοινώνονται τα δεδομένα και υπό τον όρο ότι τούτο υπερέχει προφανώς των δικαιωμάτων και συμφερόντων των προσώπων στα οποία αναφέρονται τα δεδομένα και δεν θίγονται οι θεμελιώδεις ελευθερίες αυτών.
Άρα όταν είμαι ΑΜΕΑ ή ποδηλάτης έχω έννομο συμφέρον να υπάρχουν ελεύθερες προσβάσεις ή ποδηλατόδρομοι. Δημοσιεύω όχι για να διαπομπεύσω αλλά για να επιληφθούν οι Αρχές της προστασίας μου και δεν προσβάλλω τις θεμελιώδεις ατομικές ελευθερίες του υποκειμένου.
Δεν θα διαφωνήσω μαζί σας, θα προσπαθήσω όμως να επιχειρηματολογήσω από την απέναντι πλευρά:
ΔιαγραφήΘα μπορούσε κάποιος λοιπόν να σας πει πως αν θέλετε να επιλαμβάνονται οι αρμόδιες αρχές του ζητήματος τότε θα πρέπει να τις ενημερώνετε απευθείας, χωρίς δημοσιεύσεις των προσωπικών δεδομένων σ' όλη την κοινωνία αφού δεν ξέρετε ο καθένας τι μπορεί να κάνει μ' αυτές.
Άλλωστε, όταν καταλαβαίνουμε ότι το πιθανότερο που θα συμβεί θα είναι να προκληθεί η λαϊκή διαπόμπευση του παραβάτη τότε έχουμε περάσει σε μια παράνομη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων που συμβάλλει στην αναπαραγωγή τους από εδώ κι από εκεί...
Για πια λαϊκή διαπόμπευση μιλάμε όταν δεν είναι γνωστά στο κοινό τα στοιχεία του κατόχου; Γιατί ο αναγνωρίζων μια παράβαση πρέπει να μπαίνει στην ιδιαίτερη ταλαιπωρία της καταγγελίας της και σε πια αρχη;
ΔιαγραφήΑν ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου επιθυμεί την δημοσιοποίηση των στοιχείων του μπορεί να κάνει μήνυση!!!
Από ό,τι ξέρω ο ν.2472/1997 έχει καταργηθεί
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά, οι διατάξεις όμως εξακολουθούν να ισχύουν με νεότερη νομοθεσία.
Διαγραφή