Όταν για την ηλεκτρονική χορήγηση αντιγράφων αποφάσεων που σε αφορούν άμεσα (ή ακόμα και για να ενημερωθείς για τον αριθμό πρωτοκόλλου μιας απλής επιστολής που στέλνεις) χρειάζεσαι να απασχολήσεις και ένα σωρό υπηρεσίες, τρεις Ανεξάρτητες Αρχές, μέχρι και τη δικαιοσύνη, τότε η Ψηφιακή Διακυβέρνηση και τα υπόλοιπα νομοθετήματα καταντούν απλά ανέκδοτο...
Ακολουθεί επιστολή μου προς τους αρμόδιους υπουργούς, όλες τις κοινοβουλευτικές ομάδες και τρεις συνομοσπονδίες με την ελπίδα να συμβάλλω με ένα μικρό λιθαράκι για τη διευκόλυνση των συνταξιούχων με τη χρήση της τεχνολογίας.
Πέμπτη 28
Μαρτίου 2024
Προς: ΛΙΣΤΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ (στο τέλος του κειμένου)
Θέμα: «Χορήγηση αντιγράφων αποφάσεων συνταξιοδότησης με χρήση της τεχνολογίας. Ζητείται επίλυση στο πρόβλημα των χαμένων εργατοωρών και του επιπλέον δημοσίου κόστους όταν οι υπάλληλοι αρνούνται να ικανοποιούν τα αιτήματα των πολιτών που κάνουν χρήση της ψηφιακής διακυβέρνησης για να τους χορηγηθούν αντίγραφα εγγράφων που τους αφορούν άμεσα, ακόμα και όταν αυτοί οι πολίτες είναι άτομα με αναπηρίες».
Αξιότιμοι κύριοι!
Ως ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, δημιουργός της διαδικτυακής κοινότητας «Συνήγορος των ΑμεΑ», της οποίας ο αριθμός των μελών της ξεπερνάει τις 100.000, επιθυμώ να σας ενημερώσω για τους παρακάτω προβληματισμούς μου και να σας θέσω ερωτήσεις επ’ αυτών, αφού το ζήτημα αφορά άμεσα πολλούς συμπολίτες μου, κυρίως τους συνταξιούχους με αναπηρία. Βεβαίως αφορά και τους υπερήλικες συνταξιούχους γήρατος καθώς και τους υπόλοιπους συνταξιούχους.
Τον Φεβρουάριο του 2022 είχα ζητήσει από τον e-ΕΦΚΑ να μου χορηγήσει αντίγραφα των αποφάσεων (κύριας και επικουρικής)
συνταξιοδότησης αναπηρίας μου, καθώς δεν τα είχα λάβει ποτέ.
Στην πορεία, επειδή ο e-ΕΦΚΑ αρνιόταν να ικανοποιήσει τα αιτήματά μου (μου ζητούσε να μεταβώ από
την επαρχία στην Αθήνα) αναγκάστηκα να υποβάλω αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη
και καταγγελίες προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και την Αρχή Προστασίας
Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Και οι τρεις Ανεξάρτητες
Αρχές ανταποκρίθηκαν.
Ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) ασχολήθηκε δύο φορές, κατόπιν της δικής μου
επιμονής, ενώ διατηρεί την υπόθεση ενεργή καθώς απευθύνθηκε και στη
Δ/νση Εφαρμογών Πληροφορικής και Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ προκειμένου εκείνη να συμβάλλει με ενημέρωση, υποδείξεις και
επίλυση τεχνικών ζητημάτων. Ειδικότερα, θα είναι χρήσιμο να τοποθετηθεί περί το
εφικτό της ηλεκτρονικής αποστολής, να διατυπώσει συγκεκριμένες απόψεις και
υποδείξεις για τον ενδεδειγμένο τρόπο αποστολής και να εκφραστεί περί την εξασφάλιση
καταγραφής της αποστολής, κατά τις απαιτήσεις της ενδικοφανούς προσφυγής, η
οποία δεν αφορά μόνο τον e-ΕΦΚΑ.
Από τον Σεπτέμβριο του 2022 και μέχρι στιγμής, η Δ/νση Εφαρμογών Πληροφορικής
και Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ δεν έχει απαντήσει στην επιστολή [1]
του ΣτΠ.
Τελικά, για να
μου στείλει, o e-ΕΦΚΑ, με το email, αντίγραφα των αποφάσεων συνταξιοδότησής
μου, έπρεπε συνολικά να απασχοληθούν:
Οι παρακάτω υπηρεσίες
του e-ΕΦΚΑ:
1. Η Διεύθυνση Νομοθεσίας και Συντονισμού Συντάξεων, Τμήμα νομοθεσίας συντάξεων μισθωτών.
2. Η ΣΤ΄ Διεύθυνση Απονομής Συντάξεων Αναπηρίας, Ατυχημάτων & Αποκατάστασης.
3. Το Β' Περ/κό Υπ/μα Μισθ Αττικής-Αθηνών-Κεντρικού Τομέα.
4. Ο Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων (DPO).
5. Η Τοπική Διεύθυνση Α’ Κεντρικού Τομέα Αθήνας.
6. Η Διεύθυνση Εφαρμογών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (καλείται από τον ΣτΠ να μελετήσει την περίπτωση βελτίωσης του συστήματος).
Καθώς και οι
παρακάτω Ανεξάρτητες Αρχές:
7. Συνήγορος του Πολίτη.
8. Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
9. Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
Και μάλιστα
απασχολήθηκαν περισσότερες από μία φορά με την υπόθεσή μου.
Ακόμα λαμβάνω επιστολές, αφού π.χ. προχθές, 26.03.2024, έλαβα σχετική ενημέρωση
από την ΑΠΔΠΧ.
Τα αντίγραφα τελικά μου χορηγήθηκαν μετά από 6-7 μήνες από το αρχικό μου
αίτημα.
Το αποτέλεσμα, όμως, είναι
το να χάνεται πολύτιμο κόστος σε επιπλέον εργατοώρες, που προσαυξάνουν το
κόστος λειτουργίας των υπηρεσιών και της απασχόλησης προσωπικού.
Επίσης, προκαλούνται καθυστερήσεις στις λοιπές διεκπεραιώσεις υποθέσεων πολιτών και άλλων εκκρεμοτήτων μεταξύ των υπηρεσιών, θέματα που μπορούν τελικά να μεταφραστούν σε επιπλέον άδικους φόρους των πολιτών, αύξηση της γραφειοκρατίας, αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας, μη φιλικής στο περιβάλλον, κτλ. κτλ.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, όμως, η εφαρμογή πολιτικών Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρεμποδίζεται σοβαρά λόγω παρωχημένων δημοσιο-υπαλληλικών νοοτροπιών που φαίνεται ότι ακόμα διατηρούνται μέσα στο ελληνικό δημόσιο.
Ως τελικό συμπέρασμα,
προκύπτει το ότι θα πρέπει να προβληματιστούν, μαζί, κράτος και κοινωνία, αφού λόγω της αρχικής απροθυμίας μιας υπαλλήλου να με εξυπηρετήσει, έπρεπε στη συνέχεια, κατόπιν των καταγγελιών μου, να απασχοληθούν, παραπάνω από μία φορά, συνολικά έξι (6) υπηρεσίες και τρεις (3) ανεξάρτητες αρχές, στο σύνολο εννιά (9), μέχρι να πειστεί τελικά η υπάλληλος να με εξυπηρετήσει, όπως είχε υποχρέωση από την αρχή.
Ένα άλλο «κραυγαλέο» παράδειγμα είναι όταν ζητάς να ενημερωθείς για τον αριθμό πρωτοκόλλου που θα λάβει η επιστολή που έστειλες ηλεκτρονικά.
Θα πρέπει επίσης να προβληματιστούν, μαζί κράτος και κοινωνία, ότι στην Ελλάδα του 2024, για να ενημερωθείς για έναν απλό αριθμό πρωτοκόλλου θα πρέπει να απασχολήσεις (υποθετικά):
α) Την υπηρεσία από την οποία το ζητάς, αλλά που αδιαφορεί να σου απαντήσει.
β) Τη Διοίκηση της υπηρεσίας, μήπως και της δώσει την εντολή να σε εξυπηρετήσει.
γ) Τον Συνήγορο του Πολίτη, προκειμένου να παρέμβει κατόπιν αναφοράς σου.
δ) Την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, κατόπιν καταγγελίας σου.
ε) Εφόσον εξάντλησες όλα τα παραπάνω και δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά σου, απασχολείς και τον εισαγγελέα προκειμένου να σου χορηγήσει εισαγγελική παραγγελία να εκτελεστεί η υποχρέωση που έχουν οι αρμόδιοι απέναντί σου.
στ) Τον εισαγγελέα, ξανά, για την περίπτωση της ανυπακοής στην παραπάνω εντολή του εισαγγελέα, προκειμένου να ασκηθεί ποινική δίωξη στους υπευθύνους.
ζ) Αν τελικά ασκηθεί ποινική δίωξη θα απασχοληθεί κι ένα ολόκληρο δικαστήριο.
Αν υπολογίσουμε τις χαμένες εργατο-ώρες καθώς και τις αποδοχές των υπαλλήλων
που θα ασχοληθούν για όλα τα παραπάνω, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς
πού χάνονται οι φόροι των πολιτών... Και όλα αυτά, απλά για έναν αριθμό
πρωτοκόλλου... Που εσύ όμως τον χρειάζεσαι άμεσα για να προστατέψεις τα έννομα
συμφέροντά σου.
Ως ένας ελάχιστος πολίτης της κοινωνίας, με όλο τον σεβασμό προς την Ψηφιακή Διακυβέρνηση, εκφράζω τη θλίψη μου καθώς αυτή κοντεύει να καταντήσει ανέκδοτο… Εκτός αν κάνουμε κάτι για να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση!
Η παρούσα επιστολή θα δημοσιευθεί στο ιστολόγιό μου, ως άρθρο, όπως κάνω πάντα με κάθε επιστολή που απευθύνω στους αρμοδίους. Στη συνέχεια θα επικαιροποιήσω το άρθρο μου με τους αριθμούς πρωτοκόλλου που θα λάβω. Στην πορεία θα φανεί αν θα ενημερωθώ για όλα τα πρωτόκολλα (ο νοών νοείτω).
Σύνδεσμος με το δημοσιευμένο άρθρο μου (Ιούνιος 2022) με την καταγγελία για την υπόθεσή μου, αναλυτικά με το ιστορικό και όλες τις επιστολές επικοινωνίας: https://logistis-amea.blogspot.com/2022/06/e.html
Κατόπιν των
ανωτέρω,
ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί και οι κοινοβουλευτικές ομάδες:
1. Εφόσον ήδη έχουν θεσπιστεί οι διατάξεις περί Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συμφωνείτε
κι εσείς με το να «ανοίξει ο δρόμος», για όλους τους συνταξιούχους, ΑμεΑ
και μη, έτσι ώστε με την κατάλληλη χρήση της τεχνολογίας να μπορούν να
παραλαμβάνουν τα αντίγραφα των αποφάσεων συνταξιοδότησής τους χωρίς να
ταλαιπωρούνται με φυσική παρουσία στις υπηρεσίες;
2. Τι ενέργειες προτίθεστε να πράξετε, προκειμένου να διευκολύνονται τα άτομα με αναπηρίες και οι υπερήλικες συμπολίτες μας, για να λαμβάνουν εξ αποστάσεως τα αντίγραφα των αποφάσεων συνταξιοδότησής τους;
Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης.
Ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, δημιουργός της μεγαλύτερης διαδικτυακής κοινότητας «Συνήγορος των ΑμεΑ», η οποία απαριθμεί περισσότερα από 100.000 μέλη.
ΛΙΣΤΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ Δημήτριος
Παπαστεργίου
Email: sec@mindigital.gr
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ Νίκη
Κεραμέως
Email: ypourgos@ypes.gr
Η επιστολή έλαβε ΑΡ. ΠΡΩΤ. 498/28-3-2024 και προωθήθηκε στο γραφείο του Γ.Γ. Δημοσίας Διοίκησης από το protokollo.ypourgou@ypes.gov.gr
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ Σταύρος
Παπασταύρου
Email: ypep@primeminister.gr
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ Δόμνα
– Μαρία Μιχαηλίδου
Email: ypourgos_erg@yeka.gr
Έλαβε τον ΑΠ 24695/29-03-24
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ Παναγιώτης
Τσακλόγλου
Email:
socinsur@yeka.gr
Έλαβε από το Γραφείο του Υφυπουργού Εργασίας τον αριθμό πρωτοκόλλου: 517/28-3-2024
ΓΡΑΦΕΙΑ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
(Θερμή
παράκληση, όπως ενημερωθούν όλοι οι βουλευτές):
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
E-mail
Γραμματείας Κ.Ο.: ndko@parliament.gr
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ
ΣΥΜΜΑΧΙΑ
E-mail
Γραμματείας Κ.Ο.: syriza@parliament.gr, Proedros@syriza.gr
ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ
ΑΛΛΑΓΗΣ
E-mail
Γραμματείας Κ.Ο.: pasok@parliament.gr
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ
ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
E-mail
Γραμματείας Κ.Ο.: kke@parliament.gr
ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ
E-mail
Γραμματείας Κ.Ο.: press.office@spartiates.gr
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ
- ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
E-mail
Γραμματείας Κ.Ο.: el_lisi@parliament.gr
ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
E-mail
Γραμματείας Κ.Ο.: nea.aristera@parliament.gr
ΝΙΚΗ
E-mail Γραμματείας Κ.Ο.: nikh@parliament.gr
ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ - ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
E-mail
Γραμματείας Κ.Ο.: plefsieleftherias.ko@parliament.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Εθνική
Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ)
Email:
esaea@otenet.gr
Ομοσπονδία
Συνταξιούχων Ελλάδας ΙΚΑ & Επικουρικών Ταμείων Μισθωτών
Email: osika@otenet.gr
ΑΝΩΤΑΤΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Email:
agsse2006@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε, εφόσον επιθυμείτε απάντηση στο ερώτημα σας, καλύτερα να έρθετε στη διαδικτυακή ομάδα του Facebook «Συνήγορος των ΑμεΑ», διότι εδώ πλέον δεν προλαβαίνουμε να δίνουμε απαντήσεις, καθώς τα ερωτήματα που λαμβάνουμε σε καθημερινή βάση είναι πάρα πολλά.
Ο σύνδεσμος που οδηγεί στην ομάδα μας: https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/