Ο λόγος είναι ότι υπό τις συνθήκες οικονομικής ύφεσης που βιώνει η χώρα οι κυβερνήσεις προτιμούν τον εύκολο τρόπο της πολιτικής περικοπών κρατικών δαπανών, κυρίως στους τομείς της Υγείας, της Πρόνοιας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Παιδείας.
Ο δύσκολος τρόπος, αλλά και ο πιο προστατευτικός απέναντι στις ευπαθείς ομάδες των πολιτών μιας χώρας, θα ήταν αν το πολιτικό σύστημα της χώρας συμπεριλάμβανε και τη βούληση των πολιτών στις αποφάσεις που λαμβάνονται για τα οικονομικά της. Γνωρίζουμε, όμως, ότι η ψήφος των πολιτών στις βουλευτικές εκλογές, κάθε τέσσερα χρόνια, δεν αποτελεί έκφραση βούλησης, παρά μόνο νομιμοποίηση ενός πολιτικού προσωπικού, - μιας σειράς "εκλεκτών" που παράγει το σύστημα της κομματοκρατίας.
Όσον αφορά, όμως, τις παροχές προς τα ΑμεΑ, προκειμένου να αποφευχθεί μια τρανταχτή μείωση στο ύψος ή το πλήθος των παροχών προς αυτά, επινοήθηκε κατά ευφυή τρόπο μια μη εμφανής μείωση του αριθμού των δικαιούχων σ' αυτές τις παροχές κι αυτό έγινε εφικτό ως εξής:
α) Με τη δημιουργία των ανώνυμων υγειονομικών επιτροπών των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας, όπου στις αποφάσεις πιστοποίησης αναπηρίας δεν εμφανίζονται τα ονόματα και οι ειδικότητες των ιατρών - σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις των υγειονομικών επιτροπών της ΑΣΥΕ και των λοιπών σωμάτων ασφαλείας, όπου σ΄αυτές οι ιατροί υπογράφουν με το όνομα τους και την ειδικότητά τους.
β) Με την πτωτική τάση των ποσοστών αναπηρίας στον κάθε φορά αναθεωρημένο Ενιαίο Πίνακα με τα Ποσοστά Αναπηρίας.
Ένα κραυγαλέο παράδειγμα, το οποίο οφείλει να μας προβληματίσει, μπορούμε να διαπιστώσουμε στην περίπτωση της Τετραπάρεσης (μερική κατάργηση της κινητικής λειτουργίας όλων των άκρων):
Προηγούμενος Πίνακας (Μάιος 2012) |
Νεός Πίνακας (Δεκέμβριος 2017) |
1. Η μερική αναπηρία (από 50-66%)
2. Η κανονική αναπηρία (από 67%-79%)
3. Η βαριά αναπηρία (από 80% και άνω).
*Ως "ασφαλιστική αναπηρία" εννοούμε την ανικανότητα για βιοπορισμό.
Μπορούμε να βρούμε κι άλλα τρανταχτά παραδείγματα μείωσης, όπως στη χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, στη διαταραχή μετατραυματικού στρες, στον ινσουλινοθεραπευόμενο διαβήτη τύπου 2, κτλ., για τα οποία όμως ο χώρος δεν επαρκεί για να περιγραφούν.
ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Οφείλουμε, επίσης, να επιστήσουμε την προσοχή για πιο προσεγμένη μελέτη του πίνακα, διότι, για παράδειγμα, όταν στην περίπτωση των Παιδιοψυχιατρικών Διαταραχών εισέρχεται στην κλίμακα της νοητικής υστέρησης η Σοβαρή Νοητική Υστέρηση (ΔΝ 20-34), Π.Α.....80% - 84%,
ενώ όμως για το Προνοιακό Επίδομα ΒΝΥ προβλέπεται από τις διατάξεις ότι το δικαιούνται τα άτομα με Βαριά Νοητική Υστέρηση, με ποσοστό από 80% και άνω και δείκτη νοημοσύνης <30,
είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν γραφειοκρατικά προβλήματα λόγω της διαφοράς στην περιγραφή.
Οι υπάλληλοι της Πρόνοιας θα χρειάζονται να δουν στην απόφαση αναπηρίας την περιγραφή που απαιτούν οι διατάξεις, δηλαδή τη Βαριά Νοητική Υστέρηση, κι έτσι είναι πιθανό να παραπέμπουν τους πολίτες πίσω στα ΚΕΠΑ για διευκρινήσεις.
Θα πρέπει λοιπόν οι ενδείξεις του Ενιαίου Πίνακα, με τις διατάξεις*, να έχουν μια συνάφεια μεταξύ τους.
*ΚΥΑ Αρ. Πρωτ.: Δ29α/Φ.32/Γ.Π.οικ.10808/531, 10.04.2013.
Ακολουθεί προσωπική συνέντευξη από την εκπομπή στην "ERTopen Mind", στις 7/1/2018, που συντονίζει ο Νικόλας Τζαβάρας.
© Ανδρέας Μπαρδάκης
Δημιουργός της διαδικτυακής ομάδας ακτιβισμού υπέρ των δικαιωμάτων των ΑμεΑ «Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ»
http://logistis-amea.blogspot.com/
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Ελάτε στην ομάδα μας ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ προκειμένου να συμμετέχετε στην ομαδική μας προσπάθεια.
Οι συνεργάτες και τα μέλη της ομάδας μας θα σας εξυπηρετήσουν.
https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε, εφόσον επιθυμείτε απάντηση στο ερώτημα σας, καλύτερα να έρθετε στη διαδικτυακή ομάδα του Facebook «Συνήγορος των ΑμεΑ», διότι εδώ πλέον δεν προλαβαίνουμε να δίνουμε απαντήσεις, καθώς τα ερωτήματα που λαμβάνουμε σε καθημερινή βάση είναι πάρα πολλά.
Ο σύνδεσμος που οδηγεί στην ομάδα μας: https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/