Αγαπητοί φίλοι,
εδώ βρίσκομαι για να μοιραστώ τις γνώσεις μου και τις εμπειρίες μου μαζί σας.
Ήθελα λοιπόν να γράψω τις σκέψεις μου, όσον αφορά τις καταγγελίες και τις αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη, επειδή προβλέπω πως θα μας χρειαστεί να μάθουμε καλά τη χρήση της ηλεκτρονικής αναφοράς.
Προσωπικά, έχω κάνει αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη κάποιες φορές, εκ των οποίων η μία αφορούσε την παράλειψη του ΙΚΑ να αναρτήσει στην ιστοσελίδα του τα τηλέφωνα των υπηρεσιών ΚΕ.Π.Α., καθώς επίσης και του Υπουργείου Εσωτερικών το οποίο είχε την υποχρέωση να δίνει πληροφορίες για τις υπηρεσίες των ΚΕ.Π.Α. από το τηλεφωνικό κέντρο 1500.
Η καταγγελία μου ήταν αυτή:
Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, έγιναν οι εξής ενέργειες:
1. Αφού πρώτα επικοινώνησε μαζί μου, τηλεφωνικώς, ο Συνήγορος μου έστειλε ταχυδρομική επιστολή όπου μου κοινοποιούσε την εντολή που έδινε στο ΙΚΑ να αναρτήσει τα τηλέφωνα για κάθε υπηρεσία ΚΕ.Π.Α. και μετά από αυτό να μεριμνήσει το ΙΚΑ να με ενηρώσει για τις ενέργειες του.
2. Το ΙΚΑ έβγαλε δύο φορές εγκύκλιο κατεπείγον προς την Διέυθυνση Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας, να συγκεντρώσει από τις υπηρεσίες ΚΕ.Π.Α. όλα τα τηλέφωνα.
3. Αφού πια έγινε η ανάρτηση των τηλεφώνων όλων των υπηρεσιών, το ΙΚΑ μου έστειλε ενημερωτική επιστολή ότι έχουν αναρτηθεί από 7/11/2013 τα στοιχεία επικοινωνίας με τις υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Δηλαδή, στο σύνολο, η διαδικασία πήρε ένα διάστημα τρεισήμισι μηνών μέχρι να καταφέρει και το ΙΚΑ να οργανωθεί λίγο μέσα στην αταξία του...
Έχω κι άλλα παραδείγματα που μπορώ να σας πω, σε επόμενη ανάρτηση όμως, επειδή ο χώρος δεν μας φτάνει, με το να τα πούμε όλα σε μια ανάρτηση απλά θα κουράσουμε τους αναγνώστες.
Αυτό που θέλω να σας πω, είναι ότι όπως έκανα εγώ, έτσι κι εσείς μπορείτε να κάνετε αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από το σπίτι σας, βασική προϋπόθεση να έχετε απευθυνθεί αρχικά στην υπηρεσία δημοσίου και να μην σας έχει ικανοποιήσει το αίτημα σας, ή να καταγγείλετε μια παράλειψη του νόμου από το δημόσιο κτλ.
Μπείτε λοιπόν στην ιστοσελίδα, ρίξτε της μια ματιά, έχετε υπόψη ότι μπορείτε να παρακολουθείτε ηλεκτρονικά τις αναφορές σας και να ανεβάσετε, όποτε το θελήσετε, επιπλέον συνοδευτικά αρχεία και ντοκουμέντα.
http://www.synigoros.gr/?i=submission-system.el
Στο επόμενο άρθρο θα χρειαστεί να στείλουμε ομαδικώς κοινή επιστολή (την οποία μπορώ να συντάξω), στο Υπουργείο Οικονομικών με παράλληλη κοινοποίηση στον Συνήγορο του Πολίτη και στην ΕΣΑμεΑ για το παρακάτω ζήτημα:
Γιατί, για τα ΑμεΑ που έχουν αποστείλει στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) τη βεβαίωση αναπηρίας που απαιτείται, προκειμένου να ενημερωθεί το αρχείο της, καθυστερεί πολύ η εκκαθάριση της ΠΡΑΞΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΦΟΡΟΥ (έτσι ονομάζεται το εκκαθαριστικό της εφορίας από φέτος), η οποία τους είναι απαραίτητη είτε για την έγκριση του κοινωνικού τιμολογίου της ΔΕΗ, είτε για την είσπραξη οικογενειακών επιδομάτων (ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων - ειδικό επίδομα σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες), είτε για οποιαδήποτε άλλη ανάγκη που χρειάζονται άμεσα να καλύψουν;
Επειδή, με αυτήν την καθυστέρηση εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων,
οι συμπολίτες μας με προβλήματα αναπηρίας, για μια ακόμα φορά υποφέρουν, αφού στερούνται βασικών κοινωνικών παροχών, ζητάμε την άμεση, χωρίς άλλη καθυστέρηση, εκκαθάριση των φετινών δηλώσεων των φορολογούμενων συμπολιτών μας, οι οποίοι καθώς γνωρίζουμε, ανήκουν στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες του πληθυσμού.
Αγαπητοί μου φίλοι, ρίχνω την πρώτη ιδέα και στο επόμενο άρθρο η συνέχεια...
Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης
Μπορείτε επίσης να με βρείτε στο Facebook
εδώ βρίσκομαι για να μοιραστώ τις γνώσεις μου και τις εμπειρίες μου μαζί σας.
Ήθελα λοιπόν να γράψω τις σκέψεις μου, όσον αφορά τις καταγγελίες και τις αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη, επειδή προβλέπω πως θα μας χρειαστεί να μάθουμε καλά τη χρήση της ηλεκτρονικής αναφοράς.
Προσωπικά, έχω κάνει αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη κάποιες φορές, εκ των οποίων η μία αφορούσε την παράλειψη του ΙΚΑ να αναρτήσει στην ιστοσελίδα του τα τηλέφωνα των υπηρεσιών ΚΕ.Π.Α., καθώς επίσης και του Υπουργείου Εσωτερικών το οποίο είχε την υποχρέωση να δίνει πληροφορίες για τις υπηρεσίες των ΚΕ.Π.Α. από το τηλεφωνικό κέντρο 1500.
Η καταγγελία μου ήταν αυτή:
20/07/2013
ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΛΟΓΩ ΜΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ ΤΩΝ ΚΕ.Π.Α. ΑΠΟ ΤΟ ΙΚΑ
Οπως γνωρίζετε, το ΙΚΑ έχει δημοσιεύσει τις διευθύνσεις όλων των υπηρεσιών ΚΕ.Π.Α. http://www.ika.gr/gr/infopages/kepa/internet_kepa_grammateies7.xls
χωρίς όμως ούτε ένα τηλέφωνο, πράγμα που για πολλούς ενδιαφερόμενους αποτελεί γρίφο το πότε θα περάσουν από εξέταση, ειδικά στις περιπτώσεις που για κάποιον λόγο, -όπως για παράδειγμα η απεργία- η εξέταση του ενδιαφερομένου ακυρώνεται.
Το ΙΚΑ έχει υιοθετήσει ως τρόπο ενημέρωσης των ΑμεΑ, είτε το ταχυδρομείο με απλή επιστολή (όχι συστημένη), είτε με αποστολή μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο.
Ομως, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ΑμεΑ δεν είχαν λάβει ενημέρωση για το ότι έπρεπε να περάσουν από εξέταση των ΑΥΕ, με αποτέλεσμα να περιμένουν για δεύτερη φορά το χρονικό διάστημα πολλών μηνών μέχρι να εξεταστούν.
Το ΙΚΑ έχει υποχρέωση βάσει Ν.3979/2011 άρθρο 4, να λάμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των ατόμων με αναπηρία ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση στην επικοινωνία και στην πληροφορία όταν κάνουν χρήση των διαδικτυακών ιστοσελιδων των υπηρεσιών των δημοσίων υπηρεσιών, κατά συνέπεια και των ΚΕ.Π.Α. του ΙΚΑ, ωστόσο το ΙΚΑ δεν φαίνεται να εφαρμόζει τη νομική υποχρέωση αφού αποκρύπτει τα τηλέφωνα των ΚΕ.Π.Α.
Επίσης, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει την υποχρέωση να μπορεί να γνωστοποιήσει σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο που καλεί το τηλεφωνικό κέντρο "1500" τα στοιχεία επικοινωνίας, δηλαδή και το τηλέφωνο, καθώς επίσης και το φαξ της υπηρεσίας ΚΕ.Π.Α. που θα του ζητηθεί και ούτε κι αυτό εφαρμόζεται.
Με βάσει όλα τα παραπάνω ζητάμε από το ΙΚΑ και από το Υπουργείο Εσωτερικών να φροντίσουν για την εφαρμογή του νόμου.
Με εκτίμηση,
Ανδρέας Μπαρδάκης
Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, έγιναν οι εξής ενέργειες:
1. Αφού πρώτα επικοινώνησε μαζί μου, τηλεφωνικώς, ο Συνήγορος μου έστειλε ταχυδρομική επιστολή όπου μου κοινοποιούσε την εντολή που έδινε στο ΙΚΑ να αναρτήσει τα τηλέφωνα για κάθε υπηρεσία ΚΕ.Π.Α. και μετά από αυτό να μεριμνήσει το ΙΚΑ να με ενηρώσει για τις ενέργειες του.
2. Το ΙΚΑ έβγαλε δύο φορές εγκύκλιο κατεπείγον προς την Διέυθυνση Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας, να συγκεντρώσει από τις υπηρεσίες ΚΕ.Π.Α. όλα τα τηλέφωνα.
3. Αφού πια έγινε η ανάρτηση των τηλεφώνων όλων των υπηρεσιών, το ΙΚΑ μου έστειλε ενημερωτική επιστολή ότι έχουν αναρτηθεί από 7/11/2013 τα στοιχεία επικοινωνίας με τις υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Δηλαδή, στο σύνολο, η διαδικασία πήρε ένα διάστημα τρεισήμισι μηνών μέχρι να καταφέρει και το ΙΚΑ να οργανωθεί λίγο μέσα στην αταξία του...
Έχω κι άλλα παραδείγματα που μπορώ να σας πω, σε επόμενη ανάρτηση όμως, επειδή ο χώρος δεν μας φτάνει, με το να τα πούμε όλα σε μια ανάρτηση απλά θα κουράσουμε τους αναγνώστες.
Αυτό που θέλω να σας πω, είναι ότι όπως έκανα εγώ, έτσι κι εσείς μπορείτε να κάνετε αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από το σπίτι σας, βασική προϋπόθεση να έχετε απευθυνθεί αρχικά στην υπηρεσία δημοσίου και να μην σας έχει ικανοποιήσει το αίτημα σας, ή να καταγγείλετε μια παράλειψη του νόμου από το δημόσιο κτλ.
Μπείτε λοιπόν στην ιστοσελίδα, ρίξτε της μια ματιά, έχετε υπόψη ότι μπορείτε να παρακολουθείτε ηλεκτρονικά τις αναφορές σας και να ανεβάσετε, όποτε το θελήσετε, επιπλέον συνοδευτικά αρχεία και ντοκουμέντα.
http://www.synigoros.gr/?i=submission-system.el
Στο επόμενο άρθρο θα χρειαστεί να στείλουμε ομαδικώς κοινή επιστολή (την οποία μπορώ να συντάξω), στο Υπουργείο Οικονομικών με παράλληλη κοινοποίηση στον Συνήγορο του Πολίτη και στην ΕΣΑμεΑ για το παρακάτω ζήτημα:
Γιατί, για τα ΑμεΑ που έχουν αποστείλει στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) τη βεβαίωση αναπηρίας που απαιτείται, προκειμένου να ενημερωθεί το αρχείο της, καθυστερεί πολύ η εκκαθάριση της ΠΡΑΞΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΦΟΡΟΥ (έτσι ονομάζεται το εκκαθαριστικό της εφορίας από φέτος), η οποία τους είναι απαραίτητη είτε για την έγκριση του κοινωνικού τιμολογίου της ΔΕΗ, είτε για την είσπραξη οικογενειακών επιδομάτων (ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων - ειδικό επίδομα σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες), είτε για οποιαδήποτε άλλη ανάγκη που χρειάζονται άμεσα να καλύψουν;
Επειδή, με αυτήν την καθυστέρηση εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων,
οι συμπολίτες μας με προβλήματα αναπηρίας, για μια ακόμα φορά υποφέρουν, αφού στερούνται βασικών κοινωνικών παροχών, ζητάμε την άμεση, χωρίς άλλη καθυστέρηση, εκκαθάριση των φετινών δηλώσεων των φορολογούμενων συμπολιτών μας, οι οποίοι καθώς γνωρίζουμε, ανήκουν στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες του πληθυσμού.
Αγαπητοί μου φίλοι, ρίχνω την πρώτη ιδέα και στο επόμενο άρθρο η συνέχεια...
Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης
Μπορείτε επίσης να με βρείτε στο Facebook
Πηγή:
http://logistis-amea.blogspot.gr/
© Ανδρέας Μπαρδάκης
9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.
https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/
© Ανδρέας Μπαρδάκης
9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.
https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε, εφόσον επιθυμείτε απάντηση στο ερώτημα σας, καλύτερα να έρθετε στη διαδικτυακή ομάδα του Facebook «Συνήγορος των ΑμεΑ», διότι εδώ πλέον δεν προλαβαίνουμε να δίνουμε απαντήσεις, καθώς τα ερωτήματα που λαμβάνουμε σε καθημερινή βάση είναι πάρα πολλά.
Ο σύνδεσμος που οδηγεί στην ομάδα μας: https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/