Ποια δικαιολογητικά απαιτούνται για το αυξημένο αφορολόγητο λόγω αναπηρίας;
Για την αναγνώριση της μείωσης του ποσού του φόρου κατά διακόσια (200) ευρώ για φορολογούμενο με αναπηρία και για καθένα από τα πρόσωπα που συνοικούν με αυτόν η τον βαρύνουν, απαιτούνται τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Προκειμένου για αναπήρους με αναπηρία 67% και άνω, γνωμάτευση των οικείων υγειονομικών επιτροπών του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή της Ανωτάτης του Στρατού Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΣΥΕ) από την οποία να προκύπτει το ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω και η χρονική της διάρκεια. Δεν λαμβάνεται υπόψη επαγγελματική ή ασφαλιστική αναπηρία. Σημειώνεται ότι οι ήδη εκδοθείσες γνωματεύσεις (πριν την 01.09.2011) από τις Πρωτοβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές των Νομαρχιών, μπορούν να χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση της υπόψη φορολογικής ελάφρυνσης επ' αόριστον, αν πρόκειται για επ' αόριστον κρίση, ή αλλιώς μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους, εφ' όσον είχαν εκδοθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο σχετικό φορολογικό πλαίσιο κατά το χρόνο έκδοσής τους. Σε περίπτωση που έχουν εκδοθεί ελλιπείς γνωματεύσεις, ή γνωματεύσεις από αναρμόδιες, βάσει του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, υγειονομικές επιτροπές, δεν είναι δυνατό να γίνουν δεκτές για την αναγνώριση φορολογικών ελαφρύνσεων.
β) Προκειμένου για ανάπηρους αξιωματικούς ή οπλίτες ή θύματα πολέμου, καθώς και αναπήρους ή θύματα εθνικής αντίστασης ή εμφύλιου πολέμου, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 1543/1985 (Φ.Ε.Κ. 73 Α') και 1863/1985 (Φ.Ε.Κ. 204 Α'), όπως τροποποιήθηκαν με το νόμο 1976/1991 (ΦΕΚ 184 Α), σχετική βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Ειδικά για τους αναπήρους αξιωματικούς και οπλίτες, καθώς και τα θύματα πολέμου αρκούν τα ενημερωτικά σημειώματα πληρωμής της σύνταξής τους, στα οποία αναγράφεται ο δεκαψήφιος ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ της σύνταξής τους, ο οποίος πρέπει να αρχίζει από 3 ή 4. Επίσης, ειδικά για τα πρόσωπα που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 1579/1950 (Φ.Ε.Κ. 286 Α') και ν.δ. 330/1947 (Φ.Ε.Κ. 84 Α'), απαιτείται σχετική βεβαίωση της Ελληνικής Αστυνομίας.
Τέλος, ειδικά για αξιωματικούς οι οποίοι έχουν τεθεί σε κατάσταση πολεμικής διαθεσιμότητας ή για αξιωματικούς που εξαιτίας πολεμικού τραύματος ή νοσήματος που επήλθαν λόγω κακουχιών σε πολεμική περίοδο, βρίσκονται σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου, βεβαίωση της αρμόδιας κρατικής υπηρεσίας που τους χορηγεί τις αποδοχές τους.
Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης
Μπορείτε επίσης να με βρείτε στο Facebook
(Πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση)
Ωραία, ας το ξεκαθαρίσω αυτό λίγο, επειδή πολλοί φίλοι νομίζουν ότι με τις βεβαιώσεις των συντάξεων αναπηρίας, ή ότι με αποφάσεις από Υγειονομικές Επιτροπές για συνταξιοδότηση αναπηρίας, ότι είναι και καλυμμένοι.
Σύμφωνα με τον νόμο, δεν είναι, όσον αφορά τη μείωση του φόρου κατά 200 ευρώ.
Προσέξτε! Αναφερόμαστε μόνο σε αυτή τη μείωση, δεν μιλάμε για να κριθεί αν τα εισοδήματα από μισθούς/συντάξεις είναι αφορολόγητα ή όχι. Για αυτές τις περιπτώσεις έχουμε τους κωδικούς 905-6 και 913-4.
Μιλάμε πάντα για το δικαιολογητικό που απαιτείται από τη στιγμή που τσεκάρουμε το «ΝΑΙ» στον κωδικό 001 του πίνακα 3 στο έντυπο Ε1.
Αν θυμάστε και παλαιότερα, πριν την ίδρυση των ΚΕ.Π.Α. για να αποκτήσει κάποιος βεβαίωση ποσοστού αναπηρίας για χρήση φοροαπαλλαγής, έπρεπε να περάσει από τις υγειονομικές επιτροπές της Νομαρχίας.
Ωραία, ας το ξεκαθαρίσω αυτό λίγο, επειδή πολλοί φίλοι νομίζουν ότι με τις βεβαιώσεις των συντάξεων αναπηρίας, ή ότι με αποφάσεις από Υγειονομικές Επιτροπές για συνταξιοδότηση αναπηρίας, ότι είναι και καλυμμένοι.
Σύμφωνα με τον νόμο, δεν είναι, όσον αφορά τη μείωση του φόρου κατά 200 ευρώ.
Προσέξτε! Αναφερόμαστε μόνο σε αυτή τη μείωση, δεν μιλάμε για να κριθεί αν τα εισοδήματα από μισθούς/συντάξεις είναι αφορολόγητα ή όχι. Για αυτές τις περιπτώσεις έχουμε τους κωδικούς 905-6 και 913-4.
Μιλάμε πάντα για το δικαιολογητικό που απαιτείται από τη στιγμή που τσεκάρουμε το «ΝΑΙ» στον κωδικό 001 του πίνακα 3 στο έντυπο Ε1.
Αν θυμάστε και παλαιότερα, πριν την ίδρυση των ΚΕ.Π.Α. για να αποκτήσει κάποιος βεβαίωση ποσοστού αναπηρίας για χρήση φοροαπαλλαγής, έπρεπε να περάσει από τις υγειονομικές επιτροπές της Νομαρχίας.
Ο βασικός λόγος αυτής της διαφοροποίησης, είναι ότι οι
ιατρικές επιτροπές, όταν πρόκειται να πιστοποιήσουν ποσοστό αναπηρίας για αίτηση σύνταξης,
λαμβάνουν υπόψη και την επαγγελματική/ασφαλιστική* αναπηρία του ΑμεΑ, ενώ για τη μείωση των 200
ευρώ, λαμβάνεται υπόψη μόνο η ιατρική αναπηρία.
* Η ανικανότητα για εργασία.
Έτσι λοιπόν, οι οδηγίες που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων με το Εγχειρίδιο συνηθέστερων ερωτήσεων - απαντήσεων σε φορολογικά θέματα (Ιούλιος 2014 - Ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης 22/7/2014), είναι:
* Η ανικανότητα για εργασία.
Έτσι λοιπόν, οι οδηγίες που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων με το Εγχειρίδιο συνηθέστερων ερωτήσεων - απαντήσεων σε φορολογικά θέματα (Ιούλιος 2014 - Ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης 22/7/2014), είναι:
Για την αναγνώριση της μείωσης του ποσού του φόρου κατά διακόσια (200) ευρώ για φορολογούμενο με αναπηρία και για καθένα από τα πρόσωπα που συνοικούν με αυτόν η τον βαρύνουν, απαιτούνται τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Προκειμένου για αναπήρους με αναπηρία 67% και άνω, γνωμάτευση των οικείων υγειονομικών επιτροπών του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή της Ανωτάτης του Στρατού Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΣΥΕ) από την οποία να προκύπτει το ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω και η χρονική της διάρκεια. Δεν λαμβάνεται υπόψη επαγγελματική ή ασφαλιστική αναπηρία. Σημειώνεται ότι οι ήδη εκδοθείσες γνωματεύσεις (πριν την 01.09.2011) από τις Πρωτοβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές των Νομαρχιών, μπορούν να χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση της υπόψη φορολογικής ελάφρυνσης επ' αόριστον, αν πρόκειται για επ' αόριστον κρίση, ή αλλιώς μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους, εφ' όσον είχαν εκδοθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο σχετικό φορολογικό πλαίσιο κατά το χρόνο έκδοσής τους. Σε περίπτωση που έχουν εκδοθεί ελλιπείς γνωματεύσεις, ή γνωματεύσεις από αναρμόδιες, βάσει του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, υγειονομικές επιτροπές, δεν είναι δυνατό να γίνουν δεκτές για την αναγνώριση φορολογικών ελαφρύνσεων.
β) Προκειμένου για ανάπηρους αξιωματικούς ή οπλίτες ή θύματα πολέμου, καθώς και αναπήρους ή θύματα εθνικής αντίστασης ή εμφύλιου πολέμου, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 1543/1985 (Φ.Ε.Κ. 73 Α') και 1863/1985 (Φ.Ε.Κ. 204 Α'), όπως τροποποιήθηκαν με το νόμο 1976/1991 (ΦΕΚ 184 Α), σχετική βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Ειδικά για τους αναπήρους αξιωματικούς και οπλίτες, καθώς και τα θύματα πολέμου αρκούν τα ενημερωτικά σημειώματα πληρωμής της σύνταξής τους, στα οποία αναγράφεται ο δεκαψήφιος ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ της σύνταξής τους, ο οποίος πρέπει να αρχίζει από 3 ή 4. Επίσης, ειδικά για τα πρόσωπα που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 1579/1950 (Φ.Ε.Κ. 286 Α') και ν.δ. 330/1947 (Φ.Ε.Κ. 84 Α'), απαιτείται σχετική βεβαίωση της Ελληνικής Αστυνομίας.
Τέλος, ειδικά για αξιωματικούς οι οποίοι έχουν τεθεί σε κατάσταση πολεμικής διαθεσιμότητας ή για αξιωματικούς που εξαιτίας πολεμικού τραύματος ή νοσήματος που επήλθαν λόγω κακουχιών σε πολεμική περίοδο, βρίσκονται σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου, βεβαίωση της αρμόδιας κρατικής υπηρεσίας που τους χορηγεί τις αποδοχές τους.
Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης
Μπορείτε επίσης να με βρείτε στο Facebook
Πηγή:
http://logistis-amea.blogspot.gr/
© Ανδρέας Μπαρδάκης
9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.
https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/
© Ανδρέας Μπαρδάκης
9 Ιανουαρίου 2016
Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.
https://www.facebook.com/groups/1240016732679704/
Κύριε Μπαρδάκη,
ΑπάντησηΔιαγραφήέχω στείλει στη ΔΗΛΕΔ , για πρώτη φορά, τη γνωμάτευση της επιτροπής ΚΕΠΑ ήδη από τη 2/6/14 και μου έστειλαν μήνυμα στο κινητό ότι την έλαβαν και θα αξιολογηθεί. Όμως ακόμη δεν έχει εκδοθεί διοικητικός προσδιορισμός φόρου με αποτέλεσμα να καθυστερεί και η ένταξή μου στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ. Καμία ιδέα για το τι μπορώ να κάνω από αδώ και πέρα?
Ευχαριστώ. Τζωρτζόπουλος Χρήστος
Αγαπητέ φίλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήχαίρομαι που μας γνωστοποιείτε το συγκεκριμένο πρόβλημα, διότι έτσι μπορώ και διαπιστώνω σταδιακά, ότι το πρόβλημα αυτό το έχουν κι άλλα ΑμεΑ που ανυπομονούν για την εκκαθάριση της ΠΡΑΞΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΦΟΡΟΥ (έτσι ονομάζεται το εκκαθαριστικό της εφορίας από φέτος), είτε για την έγκριση του κοινωνικού τιμολογίου της ΔΕΗ (και σ΄εμένα, μόλις μου εγκρίθηκε), είτε για την είσπραξη οικογενειακών επιδομάτων (ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων - ειδικό επίδομα σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες), είτε για οποιαδήποτε άλλη δουλειά που μπορεί να τους είναι απαραίτητο.
Τι μπορείτε να κάνετε:
Ατομικά, να τους στείλετε μια ερώτηση, γιατί σας καθυστερούν την εκκαθάριση.
Ομαδικά, θα δω μήπως και αναρτώντας νέο άρθρο, εδώ και στο facebook, καταφέρουμε και μαζέψουμε μια ομάδα ατόμων με το ίδιο πρόβλημα για να συντάξω μια αναφορά για τον Συνήγορο του Πολίτη, προκειμένου να δράσει αμεσα.
Αυτά μπορώ να σκεφτώ προς το παρόν.
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
Διαγραφή