Τρίτη 12 Απριλίου 2016

Τα κοινωνικά βοηθήματα... μισθοί-συντάξεις! Μάλιστα, το ακούσαμε κι αυτό!

Φίλοι μου, δεν ξέρω αν έχετε πάρει είδηση τα δημοσιεύματα που γίνονται από τα ΜΜΕ, ειδικά αυτό που ξεκίνησε από τον Ελεύθερο Τύπο.

http://www.e-typos.com/gr/oikonomia/article/170317/apisteuti-gafa-me-ta-pronoiaka-epidomata-anapiron/

Σήμερα λοιπόν η ΓΓΔΕ έσπευσε να δώσει μία απάντηση που ερμηνεύει τον νόμο κατά το δοκούν αναφέροντας ότι: «Τα προνοιακά επιδόματα των ΑμεΑ συμπεριλαμβάνονται στις κατηγορίες εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις,»!!!
http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/28698

 
Έχω ξεκινήσει και στέλνω στα ΜΜΕ τη δική μου απάντηση προς τη ΓΓΔΕ που έχει πάρει φόρα και μιλάει ακόμα και για επιβολή της εισφοράς αλληλεγγύης στα προνοιακά επιδόματα!



Κάνετε πολύ σοβαρό λάθος!
Τα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ ΔΕΝ είναι μισθοί ή συντάξεις. Δεν αποτελούν ανταποδοτική παροχή και σύμφωνα με επανειλημμένες θέσεις του Υπουργείου Οικονομικών δεν φέρουν τα απαραίτητα γενικά εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος.
Πουθενά στο άρθρο 14 του Ν.4172 δεν αναφέρονται τα προνοιακά επιδόματα των ΑμεΑ και όσον αφορά αυτά που αναφέρονται στις παραγράφους δ) και ε) δεν αφορούν τα προνοιακά επιδόματα που καταβάλλονται σε αναπήρους διότι τα προνοιακά επιδόματα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΦΗ με μισθούς, συντάξεις, ούτε καν με το εξωιδρυματικό το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως επίδομα τύπου σύνταξης με το αρ.πρωτ.Φ7/1342/6-11-81 έγγραφο του τότε Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών.
Σας υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με την ΠΟΛ.1094 17/04/2015 Υπουργείο Οικονομικών, ΓΓΔΕ:
«...Τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται ως οικονομική ενίσχυση - βοήθημα σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ηλικιωμένους, άτομα με ψυχωτικές παθήσεις, άστεγους, άπορους, άτομα με ειδικές ανάγκες κλπ), από το Δημόσιο, ή από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς (π.χ. Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., οργανισμούς, ιδρύματα, κοινωφελείς περιουσίες του ν. 4182/2013, ιδιωτικές επιχειρήσεις κ.λπ.), δεν εμπίπτουν σε καμία κατηγορία εισοδήματος του άρθρου 7 και επομένως δεν φορολογούνται.»
Επομένως, ερμηνεύετε τον νόμο κατά το δοκούν!

Όταν επιμένετε τα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ να δηλώνονται σε οποιονδήποτε από τους κωδικούς 659, 619, 657, ή 617 τότε:

1. Tα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ θα θεωρηθούν αυθαίρετα από τη ΓΓΔΕ ως εισοδήματα, με αποτέλεσμα πολλά ΑμεΑ που είναι γονείς, τρίτεκνοι ή πολύτεκνοι, θα απωλέσουν το δικαίωμα για λήψη του οικογενειακού επιδόματος (ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων/ειδικό επίδομα τρίτεκνων-πολυτέκνων), αφού αυτά θα προστίθενται στο συνολικό τους οικογενειακό εισόδημα, πράγμα που δεν συμβαίνει παρά μόνο όταν δηλώνονται στους κωδικούς 781-782 του φορολογικού εντύπου Ε1.


2. Δεν θα μπορούν να έχουν το νόμιμο δικαίωμά τους για την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ (μείωση 100% στα Αμεα με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω).

3. Θ
α έχουν πρόβλημα και με το να αποδείξουν στον ασφαλιστικό τους φορέα ότι στο συνολικό εισόδημά τους αδίκως περιλαμβάνεται και κάποιο ποσό από προνοιακό επίδομα, με κίνδυνο να χάσουν και το ΕΚΑΣ.

4. Εφόσον θα αυξηθεί το εισόδημά τους - αφού θα συναθροιστούν τα ποσά των προνοιακών επιδομάτων στο ετήσιο εκκαθαριστικό - θα χάσουν παρόμοιες κοινωνικές παροχές που προϋποθέτουν εισοδηματικά κριτήρια.


5. Δημιουργείται επιπλέον φορολογητέο εισόδημα στο οποίο μπορεί άδικα να εφαρμοστεί η Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης.

Τα προνοιακά επιδόματα πρέπει να δηλώνονται στους κωδικούς 781-782 προκειμένου να μην συναθροίζονται στο συνολικό εισόδημα, διότι δεν θεωρούνται εισοδήματα.

Έχουμε στείλει επιστολή στο υπουργείο οικονομικών και αναμένουμε όπως ενεργήσει καταλλήλως:

Προς:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης
Δ/NΣH ΠΑΡΟΧΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Καρ.Σερβίας 8 101 84 AΘHNA
Τηλέφωνα: 210- 4802000 & 213-1332000
FAX: 210- 4802930
Προϊστάμενος/-η
E-mail: dpfy.adm@mofadm.gr
Γραμματεία
E-mail: a.giannopoulou@gsis.gr
Υπόψιν Προϊσταμένου
ΘΕΜΑ: Φορολογική μεταχείριση προνοιακών επιδομάτων που καταβάλλονται σε άτομα με αναπηρία, μετά τον Ν.4172/2013.
Σύμφωνα με το βιβλιαράκι των οδηγιών του Υπουργείου Οικονομικών για τη συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης φορολογικού έτους 2015, όπως απορρέει από το άρθρο 14 του Ν.4172/2013, οι κωδικοί 659-660 και 619-620 συμπληρώνονται με το εξωιδρυματικό επίδομα και κάθε συναφές ποσό που καταβάλλεται σε αναπήρους. Όμως, για τα προνοιακά επιδόματα που καταβάλλονται σε ανάπηρα άτομα έχει διευκρινιστεί αρκετές φορές από το Υπουργείο Οικονομικών ότι δεν φέρουν τα απαραίτητα γενικά εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, γι' αυτό και δεν πρέπει να συγχέονται με αυτά που αναφέρονται ως "συναφή ποσά" διότι δεν είναι συναφή με μισθούς-συντάξεις ούτε και με το εξωιδρυματικό επίδομα, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως επίδομα τύπου σύνταξης με το αρ.πρωτ.Φ7/1342/6-11-81 έγγραφο του τότε Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών.
Επίσης, όσον αφορά το επίδομα που καταβάλλεται από την Πρόνοια σε ανασφάλιστα
παραπληγικά-τετραπληγικά-ακρωτηριασμένα άτομα (ουσιαστικά πρόκειται για το εξωιδρυματικό αφού απορρέει από τις ίδιες παλαιότερες διατάξεις), λογικά δεν πρόκειται για ανταποδοτική παροχή, γι' αυτό και η γνώμη μας είναι ότι θα έπρεπε να διαχωριστεί από το εξωιδρυματικό η αναγραφή του στη φορολογική δήλωση.
Δηλαδή, είμαστε της άποψης ότι το επίδομα που καταβάλλεται από την Πρόνοια στους παραπληγικούς ανασφάλιστους πρέπει να δηλώνεται στους κωδικούς 781-782 διότι δεν αποτελεί εισόδημα, ενώ το επίδομα που καταβάλλεται στους ασφαλισμένους του Δημοσίου να δηλώνεται όπως και το εξωιδρυματικό, στους κωδικούς 659-660.
Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών έχει διευκρινίσει με το Αρ. Πρωτ.: Δ12 Α 1117818 ΕΞ 2013 23/07/2013 έγγραφό του προς τον κ. Ανδρέα Μπαρδάκη ότι τα ποσά των πιο πάνω επιδομάτων (προνοιακών για ΑμεΑ) αναγράφονται στους κωδ. 781-782 του εντύπου Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
Επιθυμούμε να σας επισημάνουμε ότι,
1): Αν τα προνοιακά επιδόματα που καταβάλλονται σε άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) δηλωθούν στους κωδικούς 659-660 ή 619-620 τότε θα συνυπολογιστούν άδικα στο συνολικό φορολογητέο εισόδημά τους κι έτσι, με την εφαρμογή της ΠΟΛ.1212/24.9.2015, αρκετά άτομα με αναπηρία από 80% και άνω δεν θα μπορέσουν να έχουν την έκπτωση του 100% από τον ΕΝΦΙΑ, ενώ όμως τη δικαιούνται.
Εφόσον γνωρίζουμε ότι τα προνοιακά επιδόματα των ΑμεΑ δεν αποτελούν εισόδημα τότε δεν πρέπει να συνυπολογιστούν στο φορολογητέο εισόδημα που λαμβάνεται υπόψη για την έκπτωση του ΕΝΦΙΑ.
2): Δεν θα μπορέσει να γίνει η σωστή διάκριση από τα ασφαλιστικά ταμεία για τα εισοδηματικά κριτήρια του υπολογισμού του Ε.Κ.Α.Σ., αφού για τον υπολογισμό των εισοδηματικών κριτηρίων λαμβάνεται υπόψη το εξωιδρυματικό επίδομα, εξαιρούνται όμως τα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ.
3): Αρκετά άτομα θα χάσουν το δικαίωμα στα οικογενειακά επιδόματα (έντυπο Α21), ενώ στην πραγματικότητα θα το δικαιούνται.
Γι' αυτό ζητάμε από το υπουργείο και την υπηρεσία σας να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες και να δοθούν οι απαραίτητες διευκρινίσεις προκειμένου να αποκατασταθεί το λάθος με την αναγραφή των προνοιακών επιδομάτων που δίνονται σε αναπήρους, καθώς και του παραπληγικού επιδόματος που καταβάλλεται σε ανασφάλιστους, έτσι ώστε να δηλωθούν στους σωστούς κωδικούς του φορολογικού εντύπου Ε1, καθώς επίσης να μας ενημερώσετε γι' αυτές.
Ανδρέας Μπαρδάκης

Παρακάτω δημοσιεύουμε παλαιότερη απάντησή σας ( ΓΓΔΕ) προς κον Ανδρέα Μπαρδάκη, την οποία πρέπει να λάβετε υπόψη και να μην ξεχνάτε:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Αθήνα, 23 Ιουλίου 2013
Αρ. Πρωτ.: Δ12 Α 1117818 ΕΞ 2013
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Α' Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10 : 101 84
Πληροφορίες : Κ. Παναγοττούλου Τηλέφωνο : 210 3375325, 326 FAX
: 210 3375001
Προς κ. Μπαρδάκη Ανδρέα
Κοινοποίηση: Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία
ΘΕΜΑ: Φορολογική μεταχείριση προνοιακών επιδομάτων που καταβάλλονται σε άτομα με αναπηρία.
ΣΧΕΤ: Η από 18.06.2013 αίτηση σας.
 Απαντώντας στη σχετική αίτησή σας, αναφορικά με το πιο πάνω θέμα σας γνωρίζουμε
τα ακόλουθα:
1. Με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν.3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α') επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ των φυσικών προσώπων, που προέκυψαν κατά τις διαχειριστικές χρήσεις 2010 έως και 2014 και δηλώνονται με τις δηλώσεις των αντίστοιχων οικονομικών ετών 2011-2015. Για την επιβολή της εισφοράς, λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο του φυσικού προσώπου ή σχολάζουσας κληρονομιάς. Το τεκμαρτό εισόδημα λαμβάνεται υπόψη πριν από τις μειώσεις του άρθρου 19 του ΚΦΕ.
  Ειδικότερα, με τις διατάξεις του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του ιδίου ως άνω άρθρου και νόμου, όπως αντικαταστάθηκαν, από τότε που ίσχυσαν, με τις διατάξεις της παρ.5β του άρθρου 38 του ν.4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α727.10.2011) ορίζεται, ότι εξαιρούνται και δεν προσμετρώνται τα εισοδήματα, μεταξύ άλλων, των προσώπων που είναι ολικώς τυφλοί, καθώς και των προσώπων που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, τα εισοδήματα της παρ.1 του άρθρου 14 και της περ. γ της παρ.4 του άρθρου 45 του ΚΦΕ.
2. Με την Πολ.1149/20.06.2013 εγκύκλιο της υπηρεσίας μας διευκρινίστηκε ότι, από τον πίνακα 6 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2013, οι κωδικοί που λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό του εισοδήματος επί του οποίου θα υπολογίζεται η ειδική εισφορά, είναι αυτοί που αναφέρθηκαν με την Πολ. 1223/2011, ήτοι οι κωδικοί 659-660, 661- 662, 431-432, 433-434, 305-306.
3. Με την ίδια ως άνω εγκύκλιο διευκρινίστηκε, περαιτέρω., ότι όσα επιδόματα - βοηθήματα αποτελούν σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΦΕ εισόδημα, ακόμη κι αν απαλλάσσονται της φορολογίας, δηλώνονται, βάσει των διατάξεων της παρ. 6 του άρθρου 62 του ΚΦΕ, υποχρεωτικά στον κωδικό 659 - 660 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1), και συνεπώς υπόκεινται στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με τις υφιστάμενες διατάξεις του ΚΦΕ (άρθρο 6 παρ.5) αποτελούν εισόδημα απαλλασσόμενο της φορολογίας, μεταξύ άλλων, το εξωιδρυματικό επίδομα, το επίδομα πολυτέκνων, το ΕΚΑΣ, το επίδομα επικίνδυνης εργασίας.
 Αντίθετα, όσα επιδόματα - βοηθήματα δεν φέρουν τα απαραίτητα γενικά εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, δίδονται ως κοινωνική παροχή για την αντιμετώπιση και κάλυψη συγκεκριμένων ειδικών αναγκών στις οποίες υποβάλλονται ευπαθείς ομάδες φορολογουμένων, δίδονται χωρίς αντάλλαγμα παροχής εργασίας, χωρίς να αποτελούν καρπό περιουσιακών στοιχείων, και συνεπώς δεν τίθεται θέμα επιβολής εισφοράς. Παραδείγματα επιδομάτων που σύμφωνα με τη θέση της Διοίκησης δεν αποτελούν εισόδημα, είναι το διατροφικό επίδομα, το επίδομα τυφλότητας, τα επιδόματα λουτροθεραπείας, εισπνευσοθεραπείας, αεροθεραπείας, ενεσοθεραπείας κλπ.
4. Με την αριθ. πρωτ.1050504/1074/Α0012/Πολ. 1172/26.05.2000 εγκύκλιο έγινε δεκτό ότι τα επιδόματα λουτροθεραπείας, εισπνευσοθεραπείας, αεροθεραπείας και ενεσοθεραπείας που καταβάλλουν οι ασφαλιστικοί οργανισμοί, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα ταμεία υγείας στους δικαιούχους ασφαλισμένους, δεν υπάγονται σε φόρο εισοδήματος και δεν εμφανίζονται στις βεβαιώσεις αποδοχών, καθόσον δεν φέρουν τα εννοιολογικά
γνωρίσματα του εισοδήματος.
5. Με την αριθ. πρωτ. 1047517/1432/Α0012/08.12.2004 έγγραφο έγινε δεκτό ότι το προνοιακό επίδομα τυφλότητας αποτελεί προσωπική κοινωνική παροχή που δίδεται για την κάλυψη των ειδικών δαπανών στις οποίες υπόκεινται τα τυφλά άτομα, λόγω της αναπηρίας τους και ως εκ τούτου δεν αποτελεί εισόδημα γιατί δε φέρει τα απαραίτητα γενικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος.
6. Επίσης, με το αριθ. πρωτ. 10411930/699/Α0012/02.05.2008 έγγραφο διευκρινίστηκε ότι και το διατροφικό επίδομα που δίνεται στους νεφροπαθείς, καθώς στους μεταμοσχευμένους καρδιάς, ήπατος, πνευμόνων και μυελού των οστών, δεν αποτελεί εισόδημα, γιατί δε φέρει τα απαραίτητα γενικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, αφού δεν
θεωρείται ούτε αντάλλαγμα παροχής εργασίας, ούτε καρπό περιουσιακών στοιχείων,
αλλά κοινωνική παροχή για την αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών της αναπηρίας των εν λόγω ατόμων.
7. Εξάλλου, κατά την έννοια και το πνεύμα των διατάξεων του ΚΦΕ, ως εισόδημα φορολογείται, έστω και αν δεν κατονομάζεται ρητά στο νόμο, εφόσον υφίσταται περιοδικότητα και διαρκώς εκμεταλλεύσιμη πηγή αυτού, το αντάλλαγμα της προσωπικής εργασίας ή οι καρποί περιουσιακών στοιχείων του φορολογουμένου και όχι κάθε άλλη προσαύξηση της περιουσίας του, εκτός εάν αυτή δυνάμει ειδικής διάταξης νόμου λογίζεται, για την υπαγωγή στο φόρο, ως εισόδημα (βλ. Ολομ. ΝΣΚ 387/2005, 573/1994, Ν.Σ.Κ. Τμ. Ε' 777/1999, Τμ. Β' 131/2007).
8. Με μια σειρά Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων εγκρίθηκε η εφαρμογή πρόγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης σε συγκεκριμένες ομάδες ατόμων με αναπηρία. Πιο συγκεκριμένα με τις αριθ. ΥΑ Γ4/Φ12/οικ. 1930 (ΦΕΚ 724 Β71982). ΥΑ Γ4α/Φ224/οικ.1434 (ΦΕΚ 441 Β71984 ΥΑ Γ4/Φ. 167/2073 (ΦΕΚ 640 Β71982), ΥΑ Γ4α/Φ225/161 (ΦΕΚ 108 Β71989), Δ36/423 (ΦΕΚ 306 Β71973) αποφάσεις, όπως ισχύουν μετά τις τροποποιήσεις τους, καταβάλλεται, μηνιαία οικονομική ενίσχυση σε άτομα με βαριά νοητική υστέρηση, με εγκεφαλική παράλυση, με συγγενή αιμολυτική αναιμία ή αιμορραγική διάθεση, με βαριά αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω (τα οποία δεν εμπίπτουν σε κάποιο από τα ειδικά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης της Πρόνοιας), και σε κωφάλαλα άτομα, αντίστοιχα, για την αντιμετώπιση των πρόσθετων δαπανών συντήρησης και περίθαλψής τους, καθώς και για την κάλυψη, εν γένει, των ειδικών αναγκών που προκύπτουν εξαιτίας της αναπηρίας τους.
 Με τις ανωτέρω υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζονται οι προϋποθέσεις για τη
χορήγηση της εκάστοτε πιο πάνω οικονομικής ενίσχυσης, καθώς και τα απαιτούμενα
δικαιολογητικά για την αναγνώριση ενός πάσχοντα ως δικαιούχου αυτής.
 Ειδικότερα, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι απαιτείται η προσκόμιση υπεύθυνης
δήλωσης, στην οποία εκτός των άλλων, δηλώνονται: α) ότι η παρεχόμενη οικονομική
ενίσχυση θα χρησιμοποιηθεί για τις ατομικές ανάγκες του ανάπηρου ατόμου, β) ότι το συγκεκριμένο άτομο δε λαμβάνει, για την ίδια αιτία, κάποια οικονομική παροχή από οποιαδήποτε άλλη πηγή της ημεδαπής ή αλλοδαπής (δημόσιο, ασφαλιστικό οργανισμό κλπ) ίση ή μεγαλύτερη από την οικονομική ενίσχυση που ορίζεται με τις εν λόγω υπουργικές αποφάσεις (αν τους δίνεται μικρότερη καταβάλλεται η διαφορά) και γ) ότι αναλαμβάνει την υποχρέωση (είτε ο ίδιος ο ενισχυόμενος, είτε όποιος άλλος ορίζεται ως υπεύθυνος) να ειδοποιήσει άμεσα την αρμόδια υπηρεσία χορήγησης της πιο πάνω οικονομικής ενίσχυσης στην περίπτωση εισαγωγής και περίθαλψης του ανάπηρου ατόμου σε ίδρυμα ή νοσοκομείο, λήψης άλλης οικονομικής ενίσχυσης (δεν είναι δυνατή η λήψη δύο διαφορετικών βοηθημάτων για την ίδια αιτία) ή θανάτου (σημειώνεται ότι δικαιούχος των εν λόγω δικαιωμάτων είναι αποκλειστικά και μόνο το άτομο με την αναπηρία και ως εκ τούτου σε περίπτωση θανάτου αυτού η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης διακόπτεται, καθόσον πρόκειται για δικαίωμα, σε παροχή, αμεταβίβαστο).
 Επιπλέον, με τις πιο πάνω υπουργικές αποφάσεις και λαμβάνοντας υπόψη ότι τα εν λόγω προνοιακά επιδόματα χορηγούνται σε άτομα που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα,
προβλέπεται ότι σε περίπτωση απουσίας στο εξωτερικό για συγκεκριμένο χρονικό
διάστημα η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης διακόπτεται.
9. Κατόπιν όλων όσων αναφέρθηκαν πιο πάνω, τα επιδόματα που καταβάλλονται στα ανωτέρω άτομα με ειδικές ανάγκες (άτομα με νοητική υστέρηση, με εγκεφαλική παράλυση, με μεσογειακή αναιμία - αιμορροφιλία, με βαριά αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω, καθώς και σε κωφάλαλα πρόσωπα), βάσει των ανωτέρω ΚΥΑ, δεν συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, το οποίο ορίζεται ως το περιοδικό αποτέλεσμα από την εκμετάλλευση μιας διαρκούς πηγής, η οποία συνίσταται είτε σε κεφάλαιο (ακίνητα, τίτλοι κλπ), είτε σε εργασία είτε και στα δύο (εμπορική επιχείρηση κλπ) (σχετ. Πολ 1081/2001, με την οποία κοινοποιήθηκε η αριθ. 626/2000 γνωμοδότηση του ΝΣΚ), αλλά αντίθετα συνιστούν κοινωνικές προνοιακές παροχές, μη ανταποδοτικού χαρακτήρα, οι οποίες αντικρίζουν τις πρόσθετες δαπάνες που τους δημιουργεί η πάθησή τους. Ως εκ τουτου, δεν τίθεται θέμα επιβολής εισφοράς αλληλεγγύης επί των ποσών των επιδομάτων που καταβάλλονται στους πιο πάνω δικαιούχους.
 Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι τα ποσά των πιο πάνω επιδομάτων αναγράφονται στους κωδ. 781-782 του εντύπου Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (σχετ. το βιβλιαράκι οδηγιών συμπλήρωση του πιο πάνω εντύπου οικονομικού έτους 2013).
 Προϊστάμενος Γραμματείας
Αγγελος Δ. Τζανετάκος
Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
Θ. Θεοχάρης

http://logistis-amea.blogspot.gr/ http://logistisamea.blogspot.gr/
© Ανδρέας Μπαρδάκης (Ελεύθερο προς αναπαραγωγή/αναδημοσίευση)

Έκτακτη πρόσκληση στους φίλους αναγνώστες που ρωτούν:
Όσοι μπορείτε μπείτε στην ομάδα μας "ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ" προκειμένου να συμμετέχετε σε ομαδικές συζητήσεις διότι δεν προλαβαίνω τον ρυθμό των ερωτήσεων και χρειάζεται να μετατραπεί σε συλλογική αυτή η δράση που έχω ξεκινήσει.

https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε, εφόσον επιθυμείτε απάντηση στο ερώτημα σας, καλύτερα να έρθετε στη διαδικτυακή ομάδα του Facebook «Συνήγορος των ΑμεΑ», διότι εδώ πλέον δεν προλαβαίνουμε να δίνουμε απαντήσεις, καθώς τα ερωτήματα που λαμβάνουμε σε καθημερινή βάση είναι πάρα πολλά.
Ο σύνδεσμος που οδηγεί στην ομάδα μας: https://www.facebook.com/groups/sinigoros.amea/